Tuesday 21 August 2012

Malam Yang Mulia

Malam yang mulia bila Takbir berbunyi.
sebak di hati namun tetap menanti
semoga doa hamba akan termakmur
semoga pintu hati akan terbuka
semoga malam yang mulia ini akan membawa keindahan dalam hidup ku ini

Berat nya hati untuk ku jejakan kaki di lantai yang sama
menghirup udara yang sama
kerana hati seorang ibu tiada dapat ku hampai
ku kuat kan diri dengan mulanya bacaan suci di dalam hati
walau ku tahu munkin pulang ku nanti hanya akan bawa hati yang berdarah lagi
walau ku tahu diri ku yang hina ini tiada di pandang lagi
kerana kekurangan yang aku miliki

bertemu kita di malam yang mulia
mata bertentang hati ku nangis
kata cinta terus keluar dari mulut ku tiada besuara
benar lah kau masih ku Cinta
 

kembali diri mu selapas malam itu
membawa seribu satu tanda tanya pada diriku
mampu kah aku menahan perasaan ini dan terus menahan
dan anggap diri mu hanya sebagai teman

kini aku hanya tipu diriku sendiri
senyum di luar dan hati menangis
hanya kerana ingin melindungi cinta ku ini
pengorbanan yang akhir nya munkin akan membunuh hati ku sendiri
namun aku akan mati dengan senyuman
kerana ku tahu cinta ku selamat jua akhirnya

pengorbanan ini
yang paling pedih bagi diri ini
semoga Allah  kuatkan iman ku ini
dekat kan aku pada mu Allah
cekal kan hati ku ini Ya Allah
Hanya padamu  Ku bermohon
Hanya padamu ku meminta
lindungilah cinta ku ini Ya Allah
selamat hari raya
dan selamat malam cinta




No comments:

Post a Comment